Skämmes ta mejfan!

2010-09-20 | 15:36:18  Allmänt

Som min pappa alltid sa till mig när jag var liten.
"Gör rätt från början så slipper du göra om det"

Exakt så tänker jag just nu, era jävla as till röstare som röstar in ett sånt skitparti.
Jag tycker det är jättetråkigt att den Rödgröna sidan inte fick mer stöd än vad dom fick, trots det så är S fortfarande Sveriges största parti.. Men det går liksom inte att glädjas åt?
Det går heller inte att vara irriterad/besviken över att Alliansen "Vunnit", även om dom kanske inte har vunnit till 100% men. Ni förstår vad jag menar.

För det enda jag tänker på är hur ett parti som SD kan ta sig hela vägen in i riksdagen?
Det är för mig helt obegripligt, människor som röstar på SD kan omöjligen tagit sitt förnuft till fånga och tagit reda på vad deras politik egentligen handlar om?

HALLÅ! Det är 2010 nu. Inte 1950.

Jag tror att många utav dom som hjälpt till at rösta in SD är människor som känner ett utanförsskap, som varken vill bli kopplade med Rödgröns-Alliansens sidor. Som i ren protest röstat på ett SD för dom känner inte att dom har något att förlora på det?

Hemskt, men så är det nog.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin