I search but never find, hurt but never cry

2010-03-09 | 00:05:56  Musik

Blir ett ganska långt musik inlägg nu!
Tänkte lägga upp lite mixtapes, låtar osv.
Nu är vi tillbaka i samma härliga house/electro genre som vanligt.

Tänkte också passa på att tipsa om några bra musik (house) bloggar. 
Många undrar var jag får all min musik ifrån.
Och jag letar runt överallt, men köper också mycket musik.
Min musik köper jag på beatport.net och djdownload.com

Vi kickar igång direkt med mixtapsen:


Mixtape 1

Det första som bjuds på är en mixtape med bra musik, inte jättebra gjord dock.
Men tror inte någon utav er märker det :)


Låten: I LOVE MUSIC (tryck på texten)
Tracklist:

1. Johan Wedel & Mikael Weermets - Tears Of The Sun (Original Mix)
2. AN21 & Max Vangeli - Gama (Original Mix)
3. Johan Wedel - Hehe (Original Mix)
4. Tristan Garner & Gregori Klosman - Fuckin Down (Original Version)
5. Albin Myers - Jump (Original Mix)
6. Albin Myers - Da Da Da (Original Mix)
7. Nanchang Nancy & Prok & Fitch - Walk With Me (Axwell vs. Daddy's Groove Remix)
8. Erick Morillo - Dancin (Tristan Garner Remix)
9. Citylife - Never Too Late (Albin Myers Remix)
10. Michael Feiner - Peace (Original Mix)


Mixtape 2


Ännu bättre musik, eller mycket rättare sagt.
+ Att den är riktigt välgjord. Några låtar är samma som i första.
Men den här mixtapen är ruggit bra.
Gjord utav ingen mindre än Tim Berg aka Avicii som gjort superhiten Jump.
Fatta att han är föd 90? Stört. Han spelade liksom på WMC i Miami 09.

Låten: I LOVE MUSIC (tryck på texten)
Tracklist:

1. Dennis Ferrer – Sinofia Della Notte (John Dahlbäck Remix)
2. Austin Leeds – Rubadub

3. Tristan Garner & Gregory Klosman – Fuckin Down (Original Mix)

4. Thomas Gold – What the Fuck bootleg

5. Tim Berg, Oliver Ingrosso & Otto Knows – Gino

6. Unknown – Carlton

7. Pizeta feat Reagadelica Klezmer – Alvaro (Arabic Nights Bootleg)

8. Drink N Dial vs Fuxia Sky (Greg Cerrone Bootleg)

9. Junior Caldera ft Sophie Ellis Baxter – Can’t Fight This Feeling (Avicii Mix)

10. Sweet Sad Disposition (Avicii Bootleg)

11. Tom Hangs, Starkillers & Austin Leeds – Take Over The World



Sist men inte minst, musikbloggarna. Dessa bloggar kollar jag in dagligen!

Dirtee.blogg.se - Ingen mindre än våran egen Diana, en god vän till mig. Helt OK update, bra variation.

Swehouse.blogspot.com - Enligt mig den bästa utav dom jag sett, grym musik, grym update!

Worldwidehouselist.com - Helt OK, fast här är det bara progressive house som bjuds på.

Projekt1408.blogspot.com - Bra musik, bra update. Gillas starkt!

Treomdagen.blogg.se - Fruktansvärt bra när dom var aktiva, men har ett stort arkiv där man kan hitta mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin