Martin Luther King

2009-12-14 | 14:04:58  Allmänt



Det här är kanske en utav mina största idoler, eller rättare sagt, det är min största idol!
Så liten, men ändå så mäktig

Den 3 april, 1968 i Memphis håller King sitt sista tal. Där säger han: ”Jag vet inte vad som kommer att hända nu; vi har några svåra dagar framför oss. Men det betyder egentligen inte så mycket för mig nu, för jag har varit på bergstoppen. Och det gör mig detsamma vad som händer. Som alla så skulle jag vilja leva ett långt liv – att leva länge har sin plats. Men jag tänker inte på det nu. Jag vill bara göra Guds vilja. Och han har låtit mig gå upp på berget. Och jag har blickat över på andra sidan, och jag har sett det förlovade landet.”

Dagen efter, den 4 april 1968, skjuts Martin Luther King ihjäl på ett hotell i Memphis.

"Jag har en dröm om att mina fyra små barn en dag skall leva i en nation, där de inte bedöms efter färgen på sin hud utan efter måttet på sin karaktär."





Så otroligt mycket kloka ord, kom och tänka på honom eftersom han var en del utav filmen "The Express" som jag skrev om igår.

"Jag har en dröm om att mina fyra små barn en dag skall leva i en nation, där de inte bedöms efter färgen på sin hud utan efter måttet på sin karaktär." Den texten blev jag helt såld av när jag såg första gången, så jag har faktiskt tattuerat in det, för er som inte vet det.


Ser snett ut, men det är bara för jag inte står helt rak med ryggen. Texten är på Arabiska och det står samma sak som texten ovan.






Kommentarer
Postat av: Anonym

godddamn nikkuuuuuuuuuuuh

2009-12-14 @ 18:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin